DENSOLASTIC®-EM / EM-G az elasztomerhabarcs
A DENSOLASTIC®-EM adatlap letöltéséhez kattintson ide!
Az akna fedlapokat (pl. csatornák fedlapjai) általában egy cement alapú habarccsal állítják szintbe az utolsó csatlakozási felületen a betongyűrű és a fém szerelvény között. Ezáltal egy kemény, de merev, rideg, törésre hajlamos, előnytelen kapcsolat jön létre a fém szerkezet és a beton elem között.
Ha ezt a fedlapot megterheljük a rajta áthaladó személy – és teherautó forgalommal, akkor ezeket a terhelő statikus erőket egyenesen cementhabarcsba vezetjük, továbbítva ezt az alatta lévő beton csatorna elemek felé. Az átgördülő forgalom egy dinamikus terhelésnek teszi ki a szerkezetet, másként terhelve azt, mintha csak egy statikus teher lenne rajta. Az ilyen a lökésszerű terheléseket semmi sem tudja felvenni, rugalmasan lekezelni, tompítva átadni a következő építőelemnek: a leggyengébb pont a terhelés közelében a habarcsos hézag, ami a terhelés intenzitásától és fajtájától függően töredezetté válik. A letörő habarcs darabokkal a fedlap szintje lassanként a burkolat szintje alá csökken, megsüllyed. Ez tovább ahhoz vezet, hogy egy áthajtás során a gépjárművek kerekei felülről a fedlapra ütődve felgyorsítják a hézaghabarcs romlását.
Ha kicseréljük a cement alapú merev habarcsot egy csillapító hatású műanyag bázisú rugalmas, de teherbíró anyagra, például egy elasztomerhabarcsra, akkor az eddig felvázolt terhelést rögtön a keletkezési hely alatt jelentős mértékben csillapítani tudjuk, mielőtt még az akna elemeivel a dinamikus erőhatás találkozna. Egy ilyen hézagkitöltési megoldás még a tartós dinamikus terhelés hatására sem törne szét, megtartaná alakját és eredményképpen a csatorna fedlap nem süllyedne meg.