Bitumen alapú sínfej és aszfalt csatlakozás kialakítására használható anyagok

Sínfej melletti hézagok

A közlekedési felületeken a gyakorlat szerint ca. 10 mm széles hézagokat képeznek ki. A szabályok szerint a hézagszélesség és hézagmélység aránya 1: 1,5-2,5 közé kell essen. Továbbá a hézagokat nem szabad a felső perem szintjéig tölteni. Ezek a szabályok a városi villamos sínek burkolatba építésénél nem érvényesek.

A „mozgásban lévő” sínek külső és belső oldalán hézagot kell képezni, amelyek rugalmas csatlakozásként kell szolgáljanak a sínfej és a merev burkolat között. A hézagokat a villamosjármű kerekeinek szélességének függvényében szélesebben képezik kis, mint az útépítésben általában, a külső oldalon akár a 6 cm szélességet is elérhetik. Ennek az a funkciója, hogy a kerék a sín kopásával az aszfaltra fussanak, károsítva azt.

Ezen hézagok kitöltésére általában a következő két anyagtípust használják:

DENSO REINAU Sínhézag kiöntő bitumenes habarcs

(adatlap)
Plasztoelasztikus, melegen feldolgozható polimermodifikált alapú bitumenes hézagkitöltő habarcs. Alkalmazható a sínfej és különböző anyagtípusok közötti terjeszkedési hézagok rugalmas kitöltésére: kőburkolat, öntött vagy hengerelt aszfalt, és beton.

Előnyei:

Megakadályozza a víz, sós hólé és egyéb folyadékok illetve anyagok lejutását az alsóbb rétegekbe.

Rezgés – és hangcsillapító hatással bír.

Tulajdonságok:

Típus: melegen kiönthető polimermodifikált habarcs
Bázis: bitumen
Halmazállapot: szilárd
Sűrűség: ca. 1,35 g/cm³
Kiöntési hőmérséklet: ca. 180 – 200 °C
Felületi kellősítő: REINAU® Kunststoffhaftgrund

Kiszerelés:
36 kg bádogedényben
vagy speciális esetben szilikonos kartonban (nagyobb mennyiség esetén)

Új DENSO TOK BAND SK N2

(adatlap)
A TOK BAND SK N2 a polimerrel javított útépítési bitumenszalag. A speciális receptúra miatt az anyag nagyon jó nyúlási és tapadási tulajdonságokat mutat alacsony hőmérsékletek esetén is, egyenértékű a melegen feldolgozható bitumenalapú kiöntőanyagokkal. Öntapadó réteggel van ellátva. A szalagot minden esetben együtt kell használni a hozzá tartozó TOK PRIMER SK felületi kellősítővel. A rendszer termékvizsgálata során az összes vonatkozó német szabványban (TL bitFug 82.) megkövetelt értéket teljesítette, további kísérletek pedig igazolták, hogy a kiöntőanyagokkal szembeni követelményeket is teljesíti (Anforderungen der TL/TP Fug-StB 01 an Schienenfugenmassen ).

Felhasználása olyan területeken javasolt, ahol speciális hézagméretek vannak és ahol ezek a hézagok kifejezetten nagy igénybevételnek vannak kitéve. Kiváló példa erre a villamos sínek városi közlekedési felületekbe történő beépítése, ahol a sínfejek melletti hézagkitöltő anyagoknak nagyobb mozgástartományt kell felvenniük.